laupäev, 7. august 2010

Rahvusvaheline Tallinn

Eile õhtul sain ma ilmselt oma selle suve parima muusikaelamuse, sestap pole ma ka vist veel Käsmu folgi poole teel. Käisime Miaga Stenbocki maja hoovi kontserdite sarjas kuulamas Ellerheina. Kuigi tegemist on ju tasuta kontserdite sarjaga, polnud Ellerheina poolt mingit järeleandmist, ligi kaks tundi kooriklassikakulda. Pluss täiesti fantastiline Tiia-Ester Loitme!!! Kuna ta on nii nihestunud, siis tihti need intervjuud (eriti ajaleheintervjuud), mis taga tehakse, jäävad kuidagi õhku rippuma. Ma saan täiesti aru, et seda nihestatust on jube raske paberile vormistada. Ent kui ta sai soleerida - laule sisse ja välja juhatada, publikuga suhelda, oli iga hetk jumalikult nauditav.

Ent point, ei-ei, ütleme eesti keeles ilusti tipphetk oli selline, mida ainult Elu ise oskab pakkuda ja mida mitte kunagi ette organiseerida ei anna. Niisiis tuli Ellerhein just Türgist ja Itaaliast (huvitav, kas nende imeilusad sinised hõlstid, mis muu ära katsid, aga naba siidi tagant välkuma jätsid, olid õmmeldud spets Türgi reisi jaoks?) ning seega esitasid nad ka ühe türgikeelse armastuslaulu, solist pluss koor. Loitme tõlkes oli see siis midagi sellist, et ma otsin armastust nagu Jumal, ma ei leia seda, aga ma ikkagi jätkan armastuse otsimist nagu Jumal. Jube ilus laul, juba laulu ajal tekkis Stenbocki hoovi väravas, kuhu ju alati vaateplatvormidele liikuvaid turiste tekib, jube kahin, ning kui laul oli lauldud, jooksis seltskond türklasi (!!!) solisti ja dirigenti õnnitlema ning pilti tegema. Muidugi pidi Loitme selle peale minestama, ja kui ta toibus, tuli tal meelde küsida, ega keegi seltskonnast taha seda laulu nüüd päris originaalis laulda. No ja selgus et "one indeed is a singer among us", ette astus keskealine meesterahvas ning lõi oma registrid lahti... koor laulis backi... See oli täiesti fantastiline hetk, jube harva satub millegi sellise peale.

No ja siis liikus seltskond türklasi edasi... Loitme hakkas järgmist lugu siis heietama, lööb siis ühel hetkel käega, et "ma pole ikka veel üle saanud, et see türklane seda laulu nii hästi laulis". Publik ka mitte!

Aitäh kontserdi eest!

____

Üks järelmärkus ka veel: koor reklaamis pärast kontserti, et nende tavapäraselt 200 kr maksvad plaadid on trepimademel saadaval 50 krooniga, ma oleks hea meelega mõne soetanud, aga rahakotti vaadates selgus, et mul on seal sularahana ainult türgi liire:)))

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar