reede, 22. aprill 2011

Lotte Lõunamaa Kooli teemadel

Kui aastataguses postituses rääkisin Ungari eesti mudilastest, kellest varsti sõimerühma kokku saaks, siis sellest aastast on asi alles tõsiselt käima läinud ning Eesti kooli asutamine Ungaris pole enam mägede taga. Anne Tamme geniaalselt mõttevälgatusel sündis ka nimi - Lotte Lõunamaa Kool, ja kuna Kivirähk oli siin, sai kohe temalt ka nõusoleku küsida (mille ta ka lahkelt andis, lubadusega, et me ei hakka Lotte voodilinu tootma või miskit sellist). Kooli asutajagrupp tegi ühes Kivirähuga ka koospildi, nii et esimesed mälestusmärgid kooli annaalidesse ka olemas.

Kuna ma ei tea, kas ma Kivirähu juurde enam tagasi pöördun, siis ma pean ikka mainima, et ei tahtnud rahvakirjanikku pärast vastuvõttu üksi jätta - eriti selles valguses, et Saatpalu ja Rebane olevat jaanipäeva paiku väga kurvad olnud, et kõik aupaklikusse kaugusesse hoidsid - nii et nüüd me viisime Kivirähu ühte siinsesse underground publisse nimega Simpla kert. See on üks tüüpilisi tohutusuuri undergrounde, mis on rajatud Budapesti juudi kvartali mahajäetud majade siseõudesse. Kui ma oma viis aastat tagasi sealt viimati käisin, oli tegemist alles üsna väikse kohaga, nüüd asub baar kolmel-neljal korrusel, on vallutatud välistudengite poolt ning kohalikud on juba edasi kolinud järgmistesse siseõuedesse. Aga ega sellisest kohast enne aimu ei saa, kui pilti ei näita. Võib-olla ma ükskord lähen sinna ja demonstreerin teile, et Budapest on seestpoolt palju mitmekesisem kui väljast.

Oh, Simplas sain ma siis ka Kivirähule lõpuks öelda, et "Rehepapp" oleks võinud 90. lehekülje juures ära lõpeda, aga noh ta ei saanudki minuga ses osas nõustuda... ja palju teisi asju. 

Aga tagasi Lotte Lõunamaa Kooli juurde - meid on siin korraga nii palju! Nii 2-4 aastaseid mudilasi, äsja sündinud või kohe juurde sündivaid pärisbeebisid ning siis kuskil kaheksandast eluaastast kuni teismeeani välja. Mitte kõiki lapsi ei ole ma veel kuulnud eesti keeles rääkimas, aga pidavat ikka rääkima. Nii et nüüd meil on juba metoodika ja kooskäimise kava ning paljude erinevate inimeste peas palju erinevaid mõtteid, kuidas see kõik peaks ikkagi välja nägema.

Hästi tore on see, et üle aastate on meil selline suursaadik nagu mina saadikut tema rollis ette kujutan ning tark, hea ja ilus konsul! Ja muidugi imeilus uus Eesti saatkonna maja, mille uksed on eestlastele täitsa loomulikult valla!

Eelmise nädala Ungari eesti laste kokkusaamisel värvisime juba mune, sealt see on. 

Ilusaid ülestõusmispühe!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar