reede, 11. märts 2016

Presidendilood

Seda sissekannet olete te ilmselt juba Fb-st lugenud - Theo 24. veebruari teleülekannet vaadates: "Vaata, kui palju printsesse!" Mia asiselt: "Nad ei ole printsessid, meil on presidentaalne riik!" - aga sellega seoses tuli mulle meelde, kui tähtsat rolli ikka president meie Mia elus mängib.

Ma ei tea, kas tänu sellele, et Mia lasteaed tihti Kadrioru pargis jalutas või Kumu suunas liikus, aga Mia on alati presidendi vastu huvi tundnud (kusjuures Perviku "Presidendilugusid" pole me lugenudki, nagu mulle praegu kangastus). Nii on ta teinud endale selgeks presidendiinstitutsiooni, mis on vahet kuningriikidelt ja nendel riikidel, kus on president, mis vahet on presidendil ja peaministril, mis vahet on Ameerika Ühendriikide presidendil ja nt Eesti presidendil, kas naised ka saavad presidendiks ja ta on küsinud isegi nt selliseid küsimusi, et kas nii on võimalik, et elad presidendiga riigis, aga töötad näiteks kuningriigis. Mis viib meie jutuajamise edasi juba teiste teemade juurde: näiteks eestlased Londonis, näiteks immigratsioon, näiteks pagulased.

Ükskord ammu tegi ta mulle isegi komplimendi, et ma nägevat oma uues kostüümes välja nagu presidendiproua.  

Aga ikkagi oli väheke shokeeriv - sest pole nagu last Põhja-Korea vaimus üles kasvatanud - et kui Mia pidi lasteaia lõpuraamatusse kirjutama kolm kõige tähtsamat asja siin elus, siis (kahte ma hetkel mäletan) olid need heaks lapseks olemine ja president. Teised lapsed kirjutasid ikka, et "isal oleks raha" või et "minuga midagi halba ei juhtuks". (Samasse raamatusse tuli ka kirjutada üles ka oma lemmiktegevused - Mia siis kirjutas, et päikseloojangute vaatamine:)

Õigupoolest tuleb meelde veel kaks lõbusat seika: kord oli Mia põlve verele kukkunud, ja kui me siis teda lohutasime, teatas ta, et see pole midagi, kõige tähtsam on ikka, et presidendiga kõik hästi on... no ma ei tea, mul pole sõnu...

Ja teine kord oli tegelikult seik kuninganna Elisabethiga, kes teatavasti ühes James Bondi ja langevarjuga Londoni olümpiale saabus. Mia oli siis neljane ja meelde jäid talle eriti eredalt kuninganna koerakesed. Nende koerte järgi identifitseeris ta siis kuninganna nii mõnelgi korral.


Edit: Leidsin lasteaiaraamatu üles, vastavalt Mia sissekirjutusele, on maailma kolm kõige tähtsamat asja president, loodus ja hea käitumine. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar