neljapäev, 10. märts 2011

Kes joonistab sinitaevale kreeka tähti?

Niisiis leidis Ilmar Laabanit lugedes igaüks oma. Miale meeldis –

Väike kass kel on suured vurrud
su käpp juhatab tuulte koori
tähti langeb kui sa lööd nurru
ookean peegeldub su silmis

Mõnikord küsid sa endalt
miks sinu saba sind kardab

Ja allpool üks minu läbi aegade lemmikluuletusi. Ma olen sellele ka Toomas Liivi kirjandusanalüüsiloengus süvaanalüüsi teinud ning too ei muutunud seeläbi kehvemaks.


Vaikuse lõputu eepos katab samblana redelipulki
meenutades merele aegajalt kuninga surmaeelset tõotust
lõõmab tuleriidana suure lumepilve turjal
hulgub kivist palitus mööda linnatänavaid
purskub äkki tähesajuna kündva talupoja suust

Kes joonistab sinitaevale kreeka tähti
hukkuvaid laevu ja naisenägusid
jääva vaevunähtava joonega? Kes variseb aegamööda
õietolmuna hirmupuu okstelt
rõupade katkematusse unne
mis vuliseb ojana üle valvava liiva?

Igavik paljuneb määratumas salajases intsestis
vesipüksina tõuseb merest kalade igatsus
oi naeratavat miljonipäist leinarongi
oi nägusid pöörlemas surnuvankri rattaina
oi tasast laulu tühja puusärgi taga

Võibolla on peagi hävind kõik
mis pole julgend loobuda püsimast
võibolla jääb püsima ainult see
mis on julgend riskida hävimist
siis puruneb päike nagu muna
ja üle taeva valgub rebuna loojumatu päev

-------
Niisiis, kolm asja on elu edasikestmiseks Maal, täpsemalt siis Madjaritemaal, otsa saanud - sidrunipipar, neljaviljahelbed ning kohvi.

Fb noorusaegadel ringles seal mingi nimekiri asjadest, mis teevad eestlasest eestlase. No ja sidrunipipra ohjeldamatu kasutamine kõikide toitude maitsestamisel oli suhteliselt esirinnas. Nii et mina olen küll täisvereline eestlane. Ja mu Balkani kolleegidele maitseb sidunipipardatud toit ka väga.

Neljaviljapudru hommikuseks aseaineks on meil seitsmeviljapuder seemnetega (minu lemmik, Mia keeldub seemnete pärast söömast), riisihelbepuder (Mia keeldub söömast), tartrahelbepuder (Mia keeldub söömast), mannapuder (Mia palub mõnikord teha ja siis keeldub söömast), kaerahelbepuder (Mia keeldub söömast, tegin kaerahelbeküpsisteks, Mia keeldus ka neid söömast). Ainult neljaviljapuder päästab päeva!

No ja kohvi, teate isegi! Peab ikka Eestisse tulema! Pealegi on mul Pipi piletid ka võetud Näeme seal! Ja ärge selle sulaga ka liiale minge, mul on ikka plaanis suusatama minna!!!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar